رئیس کمیته فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران بر لزوم بهره مندی صنعت فرش دستباف از هوش مصنوعی تاکید کرد و پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی برای ایجاد بستر ملی با هدف گسترش اقدامات لازم را انجام دهند. کسب و کارهای دیجیتال
عبدالله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی در ساخت فرش دستباف، اظهار کرد: در عصر هوش مصنوعی، بخش تعاونی به ابزارهای مهم دیجیتال، فناوری های مالی (فین تک) و فناوری های مالی مهم مجهز نیست. علوم بازاریابی ضمن اینکه این ابزارها در بهبود وضعیت و تقویت بخش تعاونی به منظور حل چالش های کلیدی از جمله تامین مالی، استانداردسازی، ارتباطات و توانمندسازی تعاونی ها بسیار موثر هستند.
وی ادامه داد: اگر تعاونی به عنوان یکی از سه رکن اقتصادی کشور بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید خود را به ابزارهای دیجیتال جدید مجهز کند و از هوش مصنوعی بهره مند شود و این موضوع جزو مفاد و وظایف تعاونی است. سند توسعه بخش، لازم است مسئولان برنامه اجرایی مناسبی در این زمینه داشته باشند.
رئیس کمیته فرش، گردشگری و صنایع دستی اتاق تعاون ایران به حضور محسوس هوش مصنوعی در تمامی صنایع اشاره کرد و گفت: صنعت فرش باید در زمینه تولید، بازاریابی، شبکه سازی و استفاده از هوش مصنوعی از ساختار سنتی خارج شود. به منظور حضور در بازارهای مصرف
بهرامی در عین حال از حضور بیش از 1000 تعاونی فرش در کشور خبر داد و گفت: با توجه به ارائه آموزش های تخصصی به تعاونی ها، مقرر شد آموزش هایی در زمینه بازاریابی، بازارسازی و استفاده از فرش ارائه شود. هوش مصنوعی
وی در عین حال به حضور تعاونی ها در حوزه خدمات، تولید، کشاورزی، مصرف و عرضه اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت بالای بخش تعاونی، هنوز تا برخورداری از بسته راه درازی در پیش است. ابزارهای دیجیتال و تجارت الکترونیکی و فاقد هرگونه شبکه ملی است و این مشکل باعث شده است که نتواند کالاها و خدمات بخش تعاونی را به صورت قوی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.
بهرامی پیشنهاد کرد: مدیران تعاونی ها برای ایجاد بستر ملی با هدف گسترش کسب و کار دیجیتال و ارتقای جایگاه تعاونی در حوزه تجارت الکترونیک و بازارهای جهانی تلاش کنند.
به گفته این مسئول تعاونی، استفاده تعاونی ها از بستر دیجیتال امکان دسترسی به اسناد و اطلاعات در عصر اقتصاد دیجیتال را فراهم می کند و این ابتکار می تواند ابزارهای تجارت الکترونیک را به ویترینی برای ارائه کالاها و خدمات بخش تعاونی در داخل تبدیل کند. و خارج از کشور بازارهای خارجی
انتهای پیام/
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403082014870/%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C