به گزارش ایسنا، روحالله دهقانی فیروزآبادی امروز در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حملونقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حملونقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی»، با اشاره به آسیبهای جادهای به عنوان مسالهای مهم، بیان کرد: این موضوع آسیبهایی بیشتر از آن چیزی که در ظاهر است، دارد؛ آسیبهای مستقیم و غیرمستقیم در ابعادی از تولید ناخالص داخلی کشور.
معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری با بیان اینکه هشت دستگاه برای کمک کردن به کاهش تصادفات جادهای مؤثرند، گفت: مؤثرترین و بهترین راهکارها، راههای فناورانه است. از این رو در پیشگیری از حادثه و پس از حادثه و کنترل عواقب و حجاشیه حوادث، باید با محور فناوری پیش رفت.
دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: برنامه ملی کاهش آسیبهای جادهای تحت عنوان «کاج»، با سرعت توسط وزارت راه و شهرسازی و پلیس مورد توجه و حمایت قرار گرفت و ما انتظار داریم دستگاههای دیگر هم بهزودی خود را در برنامه دخیل کنند. امیدواریم در معاونت علمی برای تزریق فناوری و توسعه، بتوانیم توان شرکتهای دانشبنیان را که نزدیک به ۱۰ هزار شرکت هستند، به کار بگیریم تا در یک برنامه پنج ساله به کاهش آسیبهای جادهای منجر شود.
وی ادامه داد: وقتی یک آسیب جادهای رخ میدهد، علاوه بر آسیب به زیرساختهای جادهای، آسیبی که به خودرو میزند، نقص عضو و آسیب روحی برای خانواده خواهد بود و عواقب اجتماعی بسیار پیچیدهای دارد. فراتر از آن، ما در این آسیبها نیروهای نخبهای را از دست دادیم که ثمره چندین سال زحمات کشور بودند. از این رو در یک برنامه کلان ملی باید بتوانیم به این موضوع بپردازیم که جادههایمان امنتر شود و آسیبها کاهش یابد.
معاون علمی و فناوری رئیسجمهوری با اشاره به برنامه ملی کاهش آسیبهای جادهای، گفت: امیدواریم در معاونت علمی برای تزریق فناوری و توسعه، بتوانیم توان شرکتهای دانشبنیان را به کار بگیریم تا در یک برنامه پنج ساله به کاهش آسیبهای جادهای منجر شود.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402092718851/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DB%B5-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C