معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: برای تحقق حکمرانی فناورانه در وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات در بهروزرسانی و تولید محتوای آموزشی متناسب با فناوریهای نوین و تربیت نیروی ماهر هماهنگ با نیازهای صنعت ساختمان و همچنین توسعه مدارس فنی و حرفهای تخصصی با وزارت آموزش و پرورش همکاری میکند.
وی ادامه داد: همچنین سعی خواهیم کرد همکاری فعالی با معلمان و هنرآموزان داشته باشیم و از طریق برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی برای آنها، اطمینان حاصل شود که محتواهای آموزشی پیشنهادی بهطور مؤثر و جذاب در محیط کلاسی اجرا میشوند و دانشآموزان بهترین تجربه آموزشی را کسب خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی در جلسه ارزیابی کتب درسی فنیوحرفهای با تاکید بر نقش مهم فناوریهای نوین ساختمانی در پیشرفت حوزه ساخت و ساز سریع، سبک و ایمن، گفت: با معرفی فناوریهای نوین در کتب درسی، دانشآموزان قادر خواهند بود بهترین دستاوردها و روشهای مدرن ساختمانی را درک کرده و در آینده به عنوان نیروی ماهر و شایسته در این حوزه مشغول به کار شوند.
در جلسه ارزیابی کتب درسی فنی و حرفه ای مطرح شد
معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تأثیر این تغییرات در کتب درسی بر آینده صنعت ساخت و ساز، گفت: معرفی فناوریهای نوین ساختمانی در کتب درسی علاوه بر ارتقای دانش، مهارت و نگرش باعث افزایش توانمندیهای دانشآموزان در حل مسائل مرتبط با طراحی و ساخت ساختمانها و پیشرفت سریعتر و مؤثرتر در صنعت ساخت و ساز میشود که نوآوری، بهبود فرآیندهای ساختمانی، کاهش هزینهها و افزایش کیفیت ساختمانها میتواند پیامد آن باشد و در نهایت به رشد اقتصادی، ایجاد شغلهای جدید و توسعه پایدار در حوزه ساخت و ساز کشور کمک خواهد کرد.
به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پایان با تاکید بر استفاده از فناوریهای تحولآفرین در فرآیند آموزش این فناوریها، گفت: استفاده از نرمافزارهای طراحی سهبعدی، شبیهسازیهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، مدلسازی اطلاعات ساختمان و پلتفرمهای آموزش آنلاین نیز میتوانند به هنرآموزان و دانشآموزان کمک کنند تا به صورت تعاملی با مفاهیم فناوریهای نوین ساختمانی آشنا شوند.
هرندی درخصوص نقش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بهروز رسانی محتوای آموزشی و ارتقای دانش هنرآموزان فنی و حرفهای، گفت: مرکز با بررسی نیازهای بازار، مشارکت صنعت و مشاوره با انجمنهای علمی و صنفی، تیمهای تخصصی از مهندسان و متخصصان ساختمانی، تلاش خواهد کرد نتایج تحقیقات، نظریههای فنی و تجارب حاصل از گواهینامههای فنی و همچنین مباحث مقررات ملی ساختمان را در قالب محتوای آموزشی مناسب تهیه کند و به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی پیشنهاد دهد.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402101006804/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF