صفایی با تاکید بر اینکه هدف گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایهگذاری بر جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است، بیان کرد: ۵۳ هزار میلیارد تومان از این رقم در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی و ۴۷ هزار میلیارد تومان نیز مربوط به حوزه بندری است و در عین حال برنامهریزی صورت گرفته بر جذب ۲۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاری داخلی و ۸۰ هزار میلیارد تومانی سرمایهگذاری خارجی است. در حوزه سرمایهگذاری اولویت اول و آخر سازمان بنادر و دریانوردی بخش خصوصی است و باید اعلام کنیم که قراردادهای سرمایهگذاری اقتصادی میشود.
اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه در حوزه اقتصاد دریامحور برای سازمان بنادر
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همواره در کشور بر حسب تجارت دریابرد کشور، برنامهریزی صورت گرفته است، عنوان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر حرکت مسئولان با مقوله دریا است و هیچ زمانی ایشان و رئیسجمهوری تا این حد به مقوله دریا نپرداختهاند و انصافا وزیر راه و شهرسازی نیز نگاهی راهبردی و استراتژیک به حوزه اقتصاد دریا دارند.
به گزارش ایسنا، علیاکبر صفایی در همایش مدیران سازمان بنادر با بیان اینکه شاهد رشد ۴ درصدی در بخش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی کشور طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، گفت: خوشبختانه موارد طراحی و برنامه ریزی شده در حوزه دریایی و بندری به مرحله عملیاتی و اجرایی رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه باید سریعا به مشکلات بنادر رسیدگی شود، خاطر نشان کرد: نباید اجازه توقف هیچ گونه فعالیتی را در بنادر کشور بدهیم و مرتفع کردن مشکلات بنادر کشور باید به عنوان اولویت در دستورکار قرار گیرد؛ نباید بروکراسی ایجاد شود و نگاه باید حل مشکل باشد.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402072316177/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%DB%8C-%DB%B6-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84
صفایی همچنین به اهمیت تصویب برنامه هفتم توسعه به منظور اجرای احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور اشاره و عنوان کرد: احکام مرتبط با اقتصاد دریامحور در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، نقش راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی را تعیین میکند و این احکام صرفا مربوط به مباحث بندری و دریایی نیست و مباحث کلان نظام را شامل می شود و تحت عنوان اقتصاد دریاپایه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوب شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت بحث کریدورها، خاطرنشان کرد: در بخش کریدورها بنادر به عنوان چشمه بار، مهم ترین و اصلی ترین نقاط کریدور هستند و تلاش زیادی به منظور ارتباط با کشورهای مختلف از سوی معاونت بندری و اقتصادی سازمان بنادر با انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: در این صورت کارکرد عظیمی در حوزه اقتصاد دریامحور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعریف می شود و نگاه راهبردی از سوی این سازمان شکل میگیرد و با تصویب برنامه هفتم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی شاهد پرواز بلند سازمان بنادر در زمینه اقتصاد دریامحور خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، اولویت اول و آخر این سازمان در حوزه سرمایهگذاری است از رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
تلاش برای ایجاد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه باید شاهد تحول در بخش تامین تجهیزات بندری باشیم، افزود: تامین تجیزات استراتژیک بندری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
جزییات هدفگذاری جذب سرمایهگذاری ۱۰۰ هزار میلیاردتومانی