انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402031609732/%D8%B3%D9%88%D8%AF-%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
ویلی والش، مدیرکل یاتا گفت که حاشیه سود بسیار ناچیز است، اگر چه نشان دهنده بهبود قابل توجهی در مقایسه با زیان ۷۶ دلاری به ازای هر مسافر در سال ۲۰۲۰ است.
به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی (IATA) با پیشبینی ۹.۸ میلیارد دلار سود خالص مشترک خطوط هوایی جهانی در سال ۲۰۲۳ و اینکه بیش از دو برابر پیشبینی آن یعنی ۴.۷ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۲۲ است گفت که انتظار دارد ترافیک مسافری به بیش از ۹۰ درصد از سطوح ۲۰۱۹ یا حدود ۴.۴ میلیارد مسافر افزایش یابد.
وی همچنین ادعا کرد که سازندگان تجهیزات در مقابله با انسداد زنجیره تامین بسیار کند هستند، قیمت سوخت جت بسیار بالاست و برخی از فرودگاهها و ارائهدهندگان خدمات ناوبری هوایی هزینههای ناکارآمدی خود را به خطوط هوایی منتقل میکنند.
انجمن بینالمللی حملونقل هوایی (IATA) پیشبینی کرد که سود خالص مشترک خطوط هوایی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۹.۸ میلیارد دلار خواهد رسید