No Result
View All Result
Newsletter
مجله خبری کار و تعاون
  • اخبار کار و تعاون
  • اخبار کار و تعاون
No Result
View All Result
مجله خبری کار و تعاون

برآوردی از ارزآوری راه‌آهن رشت – آستارا

فائزه طاهری توسط فائزه طاهری
26 شهریور 1402
in اخبار کار و تعاون
0

یک کارشناس حوزه حمل‌ونقل ریلی گفت: با فرض عبور ۱۵ میلیون تن کالا در مسیر شمال – جنوب ‌و با فرض تعرفه ۵ سنت، در بهترین حالت ۱.۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که باید میزان هزینه‌ها هم از این عدد کم شود.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402031509427/%D8%A8%D8%B1%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل ریلی خاطرنشان کرد: البته این مبلغ، میزان درآمد این کریدور ریلی فارغ از هزینه‌هاست که با فرض تعرفه پنج سنت در بهترین حالت ۱.۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت که باید میزان هزینه‌ها هم از این عدد کم شود.

معاون اسبق برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل راه‌آهن خاطرنشان کرد: همچنین باید در نظر داشت که در عمل چه میزان از این بار که پیش‌بینی شده محقق می‌شود. با فرض اینکه ظرفیت آستارا به رشت، ۱۵ میلیون تن باشد؛ زیرا در حال حاضر ظرفیت بار از رشت تا قزوین، ۲.۶ میلیون تن اعلام شده است که فقط ۱.۵ میلیون تن آن قابل استفاده است و ۱۳.۵ میلیون تن بار وارده از آستارا از رشت به قزوین و حتی بارهای بنادر انزلی و کاسپین نمی‌توانند عبور کنند و درآمدهایی که با فرض عبور ۱۵ میلیون تن پیش‌بینی شده هم محقق نمی‌شود و در نهایت به نظر می‌رسد ۹۰ میلیون دلار از درآمد مفروض، به‌دست می‌آید که سهم رشت آستارا به‌طول ۱۶۰ کیلومتر از درآمد ۷.۲ میلیون دلار خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر ما یک میلیون تن کالا عبور دهیم، درآمد با تعرفه پنج سنت بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار می‌شود. اگر ۱۰ میلیون تن عبور دهیم، یک میلیارد دلار و ۱۵ میلیون تن بالغ بر ۱.۵ میلیارد دلار می‌شود. در حالی که اینطور مطرح شده که درآمد از این طرح بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود. این در شرایطی است که میزان پیش‌بینی‌شده از بار عبوری کالا که ۱۵ میلیون تن در نظر گرفته شده، محقق شود.

برآوردی از ارزآوری راه‌آهن رشت - آستارا

وی ادامه داد: همچنین اگر ما طبق اظهارات ۱.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای راه‌آهن رشت – آستارا در نظر بگیریم و هیچ هزینه‌ای هم برای نگهداری خطوط و ناوگان و انرژی و … را منظور نکنیم، ۲۰ سال طول می‌کشد تا هزینه‌هایی که برای ساخت این پروژه سرمایه‌گذاری شده برگردد که نه تنها با شعار سال مبنی‌ بر مهار تورم منافات دارد بلکه با اقتصاد مقاومتی نیز در تضاد است.

​​​​​عباس قربانعلی‌بیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ترانزیت کالا در مسیر شمال – جنوب اظهار کرد: اینطور مطرح شده که ۱۵ میلیون تن حداکثر ظرفیت این محور است که ۹.۶ میلیون تن آن سال اول محقق می‌شود. اگر فرض کنیم هر تن عبوری کالا که از آستارا روی خطوط ریلی ما می‌آید، ۲۰۰۰ کیلومتر سیر می‌کند، با تعرفه سه سنت، درآمدش حدود ۶۰ دلار می‌شود؛ با فرض پنج سنت هم درآمد از عبور هر تن کالا، ۱۰۰ دلار می‌شود.

Previous Post

تشریح اجرای مرحله جدید کالا برگ الکترونیک در مازندران

Next Post

بازنگری آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور

فائزه طاهری

فائزه طاهری

Next Post

بازنگری آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور

[xero_seo]

بیشترین بازخورد ها

  • نوسازی مسکن به ۱۵۰ هزار واحد رسید
  • سیمان و فولاد بورسی می‌مانند؟
  • بهبود سیستم حمل و نقل عمومی منطقه ویژه ارگ جدید بم از طریق واردات خودرو
  • انتصاب سرپرست صندوق بازنشستگی/ حل مشکل سهمیه بیمه کارگران ساختمانی
  • کدام بخش بیشترین حوادث شغلی را دارد؟
  • ویدیو / برداشت پسته از باغات زنگی آباد کرمان
  • مهمترین مشکلات حوزه حمل‌ونقل ریلی
  • رکورد تولید واگن باری شکست
  • مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ انبوه‌سازی در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان
  • سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خوزستان فعال شد
  • بذرپاش: سوداگری در بازار مسکن باید به صفر برسد
  • بورس کالا باعث گرانی سیمان و فولاد می‌شود
  • تامین ۱۰۰ دستگاه لکوموتیو و ۲۵۰۰ واگن باری
  • تاثیر روابط بین‌الملل بر میزان بار ترانزیتی ایران/ کریدور شمال – جنوب رقیب ندارد
  • رشد ۴۵ درصدی عملکرد آموزشگاه‌های آزاد در شش ماهه ۱۴۰۲
  • آغاز واگذاری ۳۱۱ قطعه زمین به خانوارهای استان مرکزی در قالب پویش پیامبر رحمت
  • معاون وزیر کار: عزم دولت مهار قطعی تورم است
  • بازگشت ۱۲۴ هزار نیروی کار با احیای ۵۷۰۰ واحد تولیدی در دولت سیزدهم
  • محل استقرار کارگران فصلی بندرعباس پس از سال‌ها بلاتکلیفی، افتتاح شد
  • پارکینگ و عوارض جاده‌ای رایگان در ابوظبی
  • اقتصاد خرد با تأکید بر مفاهیم و مبانی نظری با رویکرد آموزشی و تحلیلی سایت رسمی انتشارات کتاب کتیبه نوین | coopna
  • بیمه بیکاری اجباری در امارات متحده عربی
  • انواع شیرآلات صنعتی و کاربرد آنها by Chashmandazsanat Jun, 2023 | کسری ساران
  • پایان دومین رویداد پل سرمایه‌گذاری با معرفی شرکت برتر
  • تحقق ۱۰ درصدی طرح نهضت ملی مسکن در گیلان/بهانه‌ای برای تاخیر در پروژه‌ها نداریم
فیسبوک توییتر VK تامبلر پینترست اینستاگرام خبر خوان

About Me

در این رسانه می توانید اخبار روز مرتبط با کار و تعاون را بخوانید

Categories

  • اخبار کار و تعاون
  • خبر

تمام حقوق برای مجله خبری کار و تعاون محفوظ است

No Result
View All Result
  • Home
    • Home – Layout 1
    • Home – Layout 2
    • Home – Layout 3
    • Home – Layout 4
    • Home – Layout 5

تمام حقوق برای مجله خبری کار و تعاون محفوظ است