وی بر لزوم تغییر ادبیات مشاغل در خانوادهها تاکید کرد و گفت: شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان از دغدغههای اصلی در این سنین است و افزایش مهارت آموزی، آشنایی دانشآموزان با محیط کسب و کار و ایجاد تجربه و انگیزه کار گام موثری در شناسایی و به کارگیری نیروهای مستعد توانمند در بنگاههای اقتصادی است.
مهرداد عظیمی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفهای با داشتن ۶۴۶ مرکز آموزش فنی و حرفهای دولتی و ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای و بیش از ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی متولی ارائه آموزشهای غیررسمی مهارتی در کشور است که تربیت نیروی کار ماهر و نیمهماهر، آموزش جویندگان کار فاقد مهارت و افزایش خوداشتغالی و کارآفرینی را به عنوان اهداف خود به منظور کاهش زمان جست و جوی شغل دنبال می کند.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402070200933/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسب آموزشهای مهارتی را در اشتغالپذیری کارجویان و فارغالتحصیلان موثر خواند و بر ضرورت تغییر ادبیات مشاغل در خانوادهها تاکید کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اجرای طرح تابستانه مهارت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این طرح که برای دانشآموزان ۱۲ تا ۱۸ سال پیش بینی شده موجب تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در آینده سازان کشور می شود.
عظیمی به اجرای طرح «کهاد» به عنوان یکی از طرحهای سازمان آموزش فنی و حرفهای اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که به منظور مهارت افزایی آنها پیش بینی شده و طبق آخرین آمار بیش از پنج میلیون و ۹۶۸ هزار نفر در این طرح آموزش مهارتی دیده اند.