۴- سرعت آنها را کم کنید! نه آنقدر شدید باشد که چشم را اذیت کند و نه آنقدر کم باشد که اصلا تفاوتی در نورپردازی جلوی در مغازه ایجاد نکند. اصلا همین زمینهای یونان باستان بودند که نظر باستانشناسان را برای صدها سال جذب میکردند. تنها یک هدف مهم برای ساخت خانههای باستانی در یونان وجود داشت که بیشتر کسانی که در آبوهوای سردتر زندگی میکردند ممکن است آن را در نظر نگیرند. ساخت ویلا با کمترین هزینه – اکوملک – تماشا. ساخت ویلا با کمترین هزینه; ساخت ویلا; اکو ملک.. پس با ما همراه باشید. همین خانههایی زیادی که از دوران باستان برایمان به جا ماندهاند، این اجازه را به ما میدهند تا نیمنگاهی به معماری و ساختار و هدف ساختشان بیندازیم. چندین سبک معماری زمانی که حرف از خانههای یونانی به میان میآید، در یونان باستان به عنوان oikos شناسایی شده است که به معنای (اهالی خانه) یا (خانه) است.
برای کفش های زنانه و مجلسی نیز می توانید از سبک هایی مانند نئوکلاسیک، آرت دکو استفاده نمایید. لاندن توصیه می کند به جای یک جعبه بزرگ برای جواهرات و دیگر اقلام کوچک، از یک نقاشی قدیمی در یک قاب براق و کشیدن بوم روی آن برای نمایش محصولات استفاده نمایید. این ویترین های استراتژیک باید به اندازه کافی چشم گیر باشند تا خریداران را متوقف کرده و آن ها را به تامل وادار کند، اما حواس آن ها کاملاً از کالاهای اطراف خود منحرف نشود. نقشه ها و طراحی هایی را به کارفرما در ابتدای پروژه عرضه می شوند، برای این است که اگر مشکلی در نما وجود داشت، با چشم در نقشه و طراحی دیده شود. به عنوان مثال دکوراسیون مغازه پوشاک بچگانه بیتردید با بوتیک لباس زنانه و مردانه یا فروشگاهی که در زمینه عرضه کیف و کفش فعالیت میکند کاملا متفاوت است. نوع نورپردازی، نحوه قرار گرفتن مانکن ها و استفاده از وسایل تزئینی همگی باید کاملا مطابق با سلایق این گروه از افراد انجام شود. برای نمونه دیواری که در تصویر نشان داده شده با رنگ قرمز رنگ آمیزی شده، سپس به کمک نرده های یک تختخواب قدیمی تزیین شده و به مکانی برای قرارگیری کالاهای تزئینی تبدیل شده است.
شهرهای یونان در دوران باستان در حدود قرون پنجم و ششم قبل از میلاد مسیح بود که با دیوارهای سنگی محصور بودند. خانههایی که در شهرهای بزرگتر ساخته میشدند، اغلب دیوارهای همجواری داشتند که بسیار به خانههای امروزی شباهت دارند. با یک مسیر مستقیم، برای مشتریان بسیار آسان است که در مدت زمان کوتاهی از کل فروشگاه دیدن کنند. یونانیهای باستان برای نشان دادن جلوههای جذاب در معابد و ستونها و مجسمهها و تئاترها (تماشاخانهها) کوتاهی کردند. یونانیهای باستان از آبوهوایی که در آن زندگی میکردند بهره میبردند و معماریشان را با چیزی که داشتند، تطبیق میدادند. شما اگر این سود را همان حداقل یعنی50 درصد در نظر بگیرید مثلا با فروش 1.5 میلیون تومان روسری در یک روز چیزی حدود 500 هزار تومان سود نصیب شما شده است. مطمئن باشید این کار جلوهی خوبی به فروشگاه شما خواهد داد. لاندن می گوید اگر گوشه ای از فروشگاه شما به خوبی روشن نباشد، نمایش کالاهای آن قسمت از طراحی داخلی مغازه تجاری دست رفته است. قفسه های باز نیز انعطاف پذیر هستند، به شما این امکان را می دهد که هر دو طرح و کالا را به آسانی تغییر دهید. در عوض هرچه زمان بیشتری در مغازه لوازم خانگی شما بگذرانند، احتمال خرج کردنشان نیز بیشتر می شود.
چون آبوهوای یونان در تمام طول سال گرم بود و تابستانش گرمتر و حتی تا بینهایت هم گرمایش بالاتر میرفت. همین موضوع می تواند مشتری های خاص را وارد مغازه کرده و فروش را بالاتر ببرد. متخصصان رفتار مصرف کننده، عبارت “اثر قلم مو” را در این زمینه به کار می برند، این اصطلاح زمانی به کار می رود که مشتریان – بیشتر اوقات زنان – از ورود به یک مکان پر ازدحام، که دچار سایش با سایر مشتری ها می گردند، خودداری می کنند. کارشناسان طراحی دکور مغازه بر این باور هستند که اکثر مشتری ها هنگام ورود به یک فروشگاه به سمت راست می چرخند، بنابراین مهم ترین دیوار برای وسایل جذاب فروش این دیوار است و هر وسیله ای که فکر می کنید محبوب تر است، تبلیغات جدید یا جلوه های الهام بخش باید برای اطمینان از حداکثر قرار گرفتن در معرض دید، مستقیماً در سمت راست قرار بگیرد.
به طور کلی در کسب و کارهای کوچک، کمتر بهتر از بیشتر است. پس بهتر است در بحث طراحی دکور میوه فروشی به این موضوع توجه داشته باشید و سپس به دنبال طراحی لایههای بعدی بروید. رنگ چشمگیر به دیوار رنگ شده توهم عقب رفتن فضا را ایجاد می کند. “به احتمال زیاد ، کالاهایی که در منطقه رفع فشار قرار گرفته اند تا حد زیادی مورد توجه قرار نخواهند گرفت.” در عوض ، روی كامل كردن نور تمركز كنید و رنگ های گرم و خنثی را كه با محیط بیرون تضاد دارند ، برجسته كنید. بخش زیادی از زندگی خانوادگی در همین محوطه میگذشت که کل خانواده وقتشان را با حرف زدن و خوردن و کار کردن میگذراندن. در حالی که ایده برای ویترین مغازه با هزینه کم و خلاقانه بسیار وجود دارد.
ایده ای که در این عکس مورد استفاده قرار گرفته است، شامل چهره هایی مختلف است که در قاب های به تصویر کشیده شده اند و عینک های مختلفی بر چهره دارند، این کار باعث می شود تا این حس به ببیننده منتقل شود که در این مغازه برای هر سلیقه ای می توان عینکی مناسب پیدا کرد، به نظرتان این ایده جذاب نیست؟ او توصیه می کند از ترکیب چراغ های مسیر، لامپ ها، گلدان ها و چراغ های تصویر استفاده کنید. زمانی که می خواهید برای اولین بار فردی را ملاقات کنید و تاثیر مثبتی روی او بگذارید، از بهترین لباس خود استفاده می کنید. یکی از مسائل مهم در طراحی داخلی مغازه لوازم آرایشی، چیدمان و نحوه نمایش و نوع ارائه محصولات می باشد. این کشور حتی از یکی از جاهایی عهد عتیق میآید و فرهنگی که امروز میشناسیم هم از همانجا ظهور کرده است. با این توصیه های طراحی دکور مغازه لوازم خانگی از متخصصان طراحی، مشتریان را برای مدت طولانی تری در فروشگاه خود نگه دارید. با استفاده از پارتیشنهای چوبی فشرده و باز میتوانید دست به ایده پردازی متفاوتی بزیند.
خانه های به سبک پاریسی ترکیبی از قدیم و جدید را برای زیبایی شناسی منحصر به فرد ارائه می دهد. ۱۰- باز هم سقف و این بار استفاده از سقف کناف در طراحی دکوراسیون مغازه که موجب منحصر به فرد شدن دیزاین داخلی شده است . به جای استفاده از یک نقشه طبقه بندی شده متمرکز، به تجربه فروشگاه خود با یک چیدمان باز و روان بپردازید. ساخت موشن گرافیک (Motion Graphic) حرفه ای با کمترین هزینه. گاهی اوقات دیده شده صاحبان مشاغل کمترین فضا و کمترین متراژ را برای مشتریان در نظر گرفته اند.. ادیت ویدیو و ویرایش پرده سبز با بهترین کیفیت و کمترین قیمت ممکن! “مغازه های لوازم خانگی می توانند بهترین و بهینه ترین چیدمان کالا را داشته باشند و با یک منطقه رفع فشار از پیش تعریف شده و سرعت گیر های برجسته که از نظر استراتژیک قرار داده باشند نظر مشتری را به خود جلب کنند، اما اگر در نمایشگاه علائم ناپاکی، کالاهای آسیب دیده، راهروهای باریک یا ویترین های بهم ریخته دیده شود، تمام سخت کوشی شما از بین می رود. اگر نمای تجاری را شفاف انتخاب شود در این صورت دکوراسیون مغازه هم جزئی از نمای مغازه می شود که به جذابیت مغازه شما می افزاید.
ویترین ام دی اف که اصطلاحاً به ویترین چوبی معروف است به دلیل ارزان بودن و همچنین شیک بودن تقریباً محبوبترین نوع دکور ویترین مغازه است. به عنوان یک طراح که در پروژه های گوناگون تجاری بر روی مدل ویترین و تاثیر آن در کسب و کار مطالعه کرده ام، اکیدا توصیه میکنیم ابتدای کار خود را با انتهای کار دیگران مقایسه نکنید. جایگاه ویترین درطراحی نمای مغازه، مهم است و سعی کنید نمایی زیبا و چشمگیر داشته باشید در طراحی نمای تجاری در نظر گرفتن یک ویترین مناسب ، با توجه به محصولات درونی فروشگاه اهمیت ویژهای دارد. در دکوراسیون مغازه های کوچک برای قفسه ها و وسایل داخل مغازه از رنگهای خنثی استفاده کنید و سعی کنید کالاها را منظم و با فاصله در کنار هم قرار دهید. کابینت هایی که درهای شیشه ای دارند نمای جالبی به دکوراسیون آشپزخانه میبخشند اما مشکلی که وجود دارد این است که کابینت هایی با درهای شیشه ای امروزه زیاد مد نیستند و باید همیشه ظروف داخل کابینت مرتب چیده شده باشند. علاوه بر این، صندلی راحت کمک می کند تا مشتریان احساس کنند فروشگاه شما میزبان همیشه پذیرای آنهاست و باعث تکرار مراجعه آنها به فروشگاه شود. خلاقیت در طراحی تابلوی تبلیغاتی سبب حفظ و بقای کسب و کار شما شده و از ورشکستگی شما جلوگیری می کند.
یونانیان اینجا بود که بدون هیچ ابتکار امروزی، دست گذاشته بودند تا انتخابهای معماریشان گرمای تابستان را برایشان خنکتر کند، منتها زمانی که دما حتی در زمستان به طور جالبتوجهی هم مردم یونان گرمشان بود. اکثر مردم با دیدن ویترین های زیبا و تابلو های مغازه های مختلف به وجد می آیند و اغلب بر اساس همین زیبایی یک مغازه را برای خرید انتخاب میکند . این خانههای شهر درونگرا (روبهداخل / حیات محصورشده با تاقها) بودند و معمولا هم بر خلاف خیابان، از محوطه داخلی خانه به اتاقها راه دسترسی بود. بهره ببرید. بهتر است این ایده ابتدا با استفاده از نرم افزارهای طراحی شبیه سازی شود و سپس به مرحله اجرایی برسد تا در صوت لزوم کاستی ها و مشکلات آن قبل از اجرا رفع شود. برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاوره املاک بهتر است از سبک مدرن استفاده شود همچنین در این مغازه باید به مواردی مانند نوع مبلمان و صندلها، نوع کاغذ دیواری و … امروزه تمامی فروشندگان میدانند که داشتن ویترین جذاب به معنای جذب مشتری بیشتر و این نیز به معنی برگشت سرمایه بیشتر و بهتر است.
در اینجا ۷ روش ساده و کم هزینه برای بزرگتر نشان دادن یک مغازه کوچک ارائه شده است. استفاده از قفسه های آویزان در سطوح متفاوت آسان ترین روش برای دستیابی به این اثر است. از این رو از آن صرفا در برخی صنایع و موارد خاص همانند تولید اتاقک خودرو و یا در نمای ساختمان های خاص و شرکت های بزرگ استفاده می شد. این شرکت از تمام فضای شما برای طراحی استفاده می کند تا تمام نیاز های شما بر آورده شود. هر چه محصولات مرتبط را در کنار یکدیگر قرار دهید باعث میشود تا مشتری بتواند محصولات بیشتری را از شما خریداری نماید. پس بهتر است همیشه نسبت به سلیقه عمومی و آن چه که مشتریان به دنبال آنها هستند آگاهی داشته باشيد. خانههای یونانی بزرگتر تقریبا و همیشه یک محوطه در مرکزشان بود که اتاقها در اطراف آن محوطه ساخته میشد. بسیاری از خانهها در یونان باستان یک مسیر بزرگی در مرکزشان داشتند که به اندازه خود خانه طولانی بود و روبه پاسیو (حیات خلوت) و محوطه خانه باز میشد. لیبی لاندن متخصص طراح و نویسنده کتاب “راه حل هایی برای فضاهای کوچک” معتقد است: رنگ کردن یک دیوار با استفاده از یک رنگ چشمگیر، روشی موثر و کم هزینه، نه تنها برای بزرگتر نشان دادن فضا، بلکه همچنین برای جلوه دادن بیشتر به فضا هست.
همچنین این متریال سبب می شود تابلوی شما در برابر عوامل محیطی مانند بارش باران یا رطوبت هوا خراب شود و شما مجبور شوید مجددا تابلو را بازسازی کنید. مطمئن شوید که ویترین های کالا به گونه ای چیده شده اند که فضای شخصی و فضای کافی برای گشت و گذار در اختیار مشتریان قرار می دهند. فروشگاه باید جذابیت موثر و کافی را در نگاه اول و هنگام گذار خریدار داشته باشد و این امر با وجود طرحی که طراح آن راخلق کرده است بدست می آید.نمای مغازه ShopFront بایستی جذاب باشد.ایجاد نقطه تمرکز دیدFocalPoint در داخل مغازه باید به گونه ای باشد که از بیرون دید کافی داشته باشد و باعث جذب مشتری شود. سرامیکی که هیچ نوع کاربردی نداشته باشد در واقع هیچ گونه ویژگی هم ندارد.
در پی این افزایش نیاز در میان مردم مختلف، افرادی که نیاز مردم را رفع می کنند نیز افزایش پیدا می کنند. به طور مثال می توانید شکلات ها را در یک سمت، آجیل ها را در سمت دیگر و شیرینی ها را نیز در یک سوی خاص قرار دهید. لاندن میگوید شما همچنین می توانید با آویزان کردن پرده ها و آیتم های دیگر از سقف به سمت زمین اثری چشمگیر ایجاد کرده و حس بزرگتر نشان دادن فضا را ایجاد کنید. طراحی فضای داخلی فروشگاه خرده فروشی شما هم سرفصلی است که به موفقیت برند شما و پیشرفت در دوران دیجیتال عصر حاضر، کمک می کند.